04.03
2017

Pieczona owsianka z bananami – pyszne i zdrowe śniadanie


Propozycja śniadaniowa nie tylko dla wielbicieli klasycznej owsianki. Pieczona owsianka to danie, które przypadnie do gustu również tym, którzy owsianki nie lubią np. ze względu na konsystencję.  Przypomina bardziej ciasto niż lepką, gęstą mleczną zupę i jest po prostu wyśmienita.

Niezwykle prosta do przygotowania – wystarczy zgnieść banany i wymieszać składniki, wstawić do piekarnika i oddać się innym porannym czynnościom. I to jest jej kolejna przewaga nad klasyczną owsianką – nie trzeba mieszać i pilnować żeby się nie przypaliła. Po 35 minutach śniadanie dla całej rodziny gotowe. Ja lubię ją polać jogurtem naturalnym. Można też posypać dowolnymi owocami lub posiekanymi orzechami.

pieczona owsianka bananowa
Składniki:

  • 3 banany
  • 2 jajka
  • ⅓ szklanki brązowego cukru
  • ⅓ łyżki proszku do pieczenia
  • ⅓ łyżki sody oczyszczonej
  • ⅓ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 2 szklanki mleka
  • 2 i ⅓ szklanki płatków owsianych
  • masło do wysmarowania formy
  • do posypania: owoce lub posiekane orzechy, jogurt naturalny

Przygotowanie:

  1. Nagrzać piekarnik do 180 stopni.
  2. Banany rozgnieść widelcem. Dodać do nich jajka, cukier, sól, cynamon, proszek i sodę – wszystko dokładnie wymieszać.
  3. Dodać mleko i płatki owsiane, wymieszać ponownie.
  4. Formę do zapiekania wysmarować grubo masłem.
  5. Wylać owsiankę, przykryć folią aluminiową.
  6. Wstawić do piekarniki i piec 25 minut, następnie zdjąć folię i piec kolejne 10 minut.
  7. Podawać ciepłe, polane jogurtem i posypane owocami albo orzechami.

Przepis pochodzi z bloga Cooking for Emily


Zakochana w fotografii, miłośniczka dobrych filmów oraz smacznej kuchni. Pracująca mama 4 letniej Emilki, której przyjście na świat zmieniło nawyki żywieniowe całej rodziny. Na swoim blogu CookingforEmily.pl dzieli się przepisami na zdrowe dania, nie tylko dla dzieci.