29.09
2016

„Niezwykłe zalety zielonych koktajli. Dieta chlorofilowa” – dobry kierunek!


Zdrowa dieta. To nie tylko modne hasło – to trudna ścieżka, którą praktycznie trzeba podążyć. „Niezwykłe zalety zielonych koktajli. Dieta chlorofilowa.” duetu Pairain to książka, której treść przekonuje, że kluczem i drogowskazem na tej ścieżce jest… zieleń!

Książka składa się z czterech rozdziałów. Pierwsze dwa dotyczą teorii, trzeci jest kopalnią przepisów na smoothie/koktaile. A ostatni rozdział to propozycja tygodniowej kuracji oczyszczającej.

 

„Zdrowa żywność: brakujące ogniowo” – czyli rozdział I, a w nim teoria, badania i chlorofil

Wzbogacenia diety o zielone warzywa? No dobrze, ale czemu? Najcenniejszym składnikiem świeżych zielonych części roślin jest chlorofil, czyli zielony barwnik, który odpowiada w roślinach za fotosyntezę. Dla człowieka to moc dobroczynnych właściwości: działanie antybakteryjne, przywracanie prawidłowej cyrkulacji krwi, neutralizacja toksyn, pomoc w oczyszczaniu wątroby, wpływ na trzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi – i to jeszcze nie wszystko! Ale chyba, by przekonać, starczy? Nadmieńmy, że szeregi przytoczonych badań dopowiedzą resztę niedowiarkom.

 

64898_w240-png

„Zielona żywność w praktyce” – o zielonych warzywach i koktajlach

Dlaczego warto zjadać warzywa i owoce surowe, a nie gotowane? Co zrobić, aby zwiększyć podaż zielonego w codziennym jadłospisie? Jakie są zalety i wady koktajli i sałatek? Dla kogo i dlaczego nadadzą się zielone koktajle? Co stosować do zielonych koktajli? Jak hodować samemu zielone pędy? Jak łączyć składniki w koktajlach? Czym miksować? Tak, na te wszystkie pytanie odpowiada kolejny rozdział. Nie brak w nim tabelarycznych zestawienień składników odżywczych w poszczególnych roślinach i częściach roślin – wiedzieliście, że natka pietruszki zawiera 6,20 mg żelaza (na 100g), a korzenie zaledwie 0,59 mg/100 g? Co Wy na to?

 

„Przepisy na każdą porę roku” – czyli przejdźmy do konkretów

Konkretne przepisy na koktajle – uzależnione od pory roku! Koktajle słodkie, pikantne, bardzo łagodne… Każdy znajdzie tu na pewno swój ulubiony smak. Zwłaszcza, że przepisy można dobrać według kluczy pomocnych kluczy: Siła wapnia, dla dzieci, dla początkujących itd.

 

„Tygodniowa zielona kuracja”

Coś dla wytrwałych: konkretnie rozpisane jadłospisy na siedem dni. Ale nie tylko! To także zalecenia ćwiczeń, oddychania, ilości snu, itp. Wszystko, by kuracja przyniosła efekt. Kto w to wchodzi?

 

Podsumowując…

Po raz kolejny utwierdzam się: zielone warzywa są niezbędne w mojej diecie. A koktajle to nie tylko smaczny, ale i bogaty w wartości napój – byle przygotowywać je samodzielnie! Książka sióstr Pairain powiedzie nas przez każdy sezon. Polecam!


Nauczycielka jogi i medytacji, instruktorka Masażu Shantala, propagatorka zdrowego stylu życia. Uzależniona od tego, co naturalne i zielone. Autorka bloga: Mama Lubi EKO (www.ml-eko.pl) Prywatnie żona Leszka i mama 2 chłopaków Gabrysia (ur. 2012 r.) i Michała (ur. 2014 r.). Maksyma: Głęboko w sercu noszę przesłanie Gandhiego: „Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w świecie.” i staram się każdego dnia wcielać ją w życie.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *