24.01
2017

ECOmonster – startujemy z ekologicznymi torbami


Ciekawe i innowacyjne rozwiązanie wydłużenia „długości życia” sklepowych torebek zamierza wprowadzić na rynek start-up ECOmonster. Ich propozycja to zastąpienie popularnych w Polsce foliówek, oryginalnymi, papierowymi torbami produkowanymi w dużej mierze z odzyskiwanego surowca.

ECOmonster

ECOmonster zamiast plastiku

1 stycznia 2019 roku w Polsce zostanie wprowadzona opłata recyklingowa dla plastikowych reklamówek sprzedawanych w sklepach. Opłata związana jest z dyrektywą Parlamentu Europejskiego mającą na celu ograniczenie zużycia tej formy opakowań.

Największą konkurencją dla plastikowych reklamówek  staną się najprawdopodobniej  torby papierowe – bardziej ekologiczne gdyż w dużej części surowiec do ich produkcji jest odzyskany w procesie recyklingu. Na korzyść papierowych odpowiedników tradycyjnych foliówek przemawiają następujące argumenty:

  • Papier wykorzystany do produkcji toreb pochodzi z recyklingu,
  • Papier nie jest szkodliwy dla środowiska naturalnego w procesie biodegradacji,
  • Papierowa torba rozkłada się kilkaset razy szybciej niż plastikowa reklamówka,
  • Odsetek toreb papierowych trafiających do recyklingu jest znacznie większy – nawet czterokrotnie większy – niż odsetek plastikowych reklamówek trafiających do ponownego przetworzenia.

Dużym problemem reklamówek znajdujących się obecnie w sprzedaży przy sklepowych kasach jest ich „długość życia”. Średni czas użycia plastikowej reklamówki to 25 minut! To czas w jakim większość z nas dociera z zakupami do domu. Tymczasem czas rozkładu takiej reklamówki jeśli nie zostanie ona ponowie przetworzona wynosi nawet kilkaset lat.

ECOmonster

Dłuższe życie sklepowej torby

Ciekawe i innowacyjne rozwiązanie wydłużenia „długości życia” sklepowych torebek zamierza wprowadzić na rynek start-up ECOmonster. Ich propozycja to zastąpienie popularnych w Polsce foliówek, oryginalnymi, papierowymi torbami produkowanymi w dużej mierze z odzyskiwanego surowca. Ideą przyświecającą firmie jest nie tylko zastąpienie plastiku papierem, ale zachęcenie użytkowników toreb do ich ponownego wykorzystania. Chcą to osiągnąć w następujący sposób:

  • Przy sklepowych kasach pojawią się stojaki z torbami ECOmonster,
  • Papierowe torby będą ozdobione co najmniej trzema różnymi, atrakcyjnymi grafikami. Jeśli torba będzie atrakcyjna wizualnie, trudniej będzie się z nią rozstać  – wyrzucić do kosza,
  • Ciekawe grafiki mają zastąpić logo sieci handlowych obecne na większości plastikowych toreb – czyniące z kupujących chodzące reklamy marketów w których robią zakupy.
  • Modele toreb dostępne będą w sklepie przez określony czas, po którym będą je zstępowały nowe, sezonowe wzory.

ECOmonster

Jeżeli uważasz, że pomysł ECOmonster na papierowe torby pochodzące z recyklingu oraz innowacyjne podejście do ich sprzedaży jest dobry, możesz go wesprzeć TUTAJ w ramach trwającej właśnie zbiórki społecznościowej. Wspierającym projekt ECOmonster obiecuje atrakcyjne nagrody – między innymi  torby ECOmonster z limitowanej edycji.

 

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *