28.12
2016

Jak dodać sobie energii bez kawy i zrzucić nadmiary poświąteczne?


Nieuchronne zetknięcie z pracą po długiej przerwie? I energii brak? Kawa za kawą, a cudów nie ma? I jeszcze ta ociężałość… Dziś mam dla Was propozycję na zdrowy ratunek po świętach. I będę zachęcać Was do pozostania przy niej na dłużej!

Czym zastąpić kawę, by rzeczywiście zyskać energię? Sposobów jest kilka. A zawalczenie o przedświąteczny brak ociężałości? I na to znajdą się rozwiązania, dziś mam dla Was propozycję błyskawiczną, jednodniową. Do rzeczy!
 
Zamiast kawy
 
Naturalną miksturą o działaniu pobudzającym jest napój z octu jabłkowego. Połączenie ciepłej wody, miodu i octu (1-2 łyżki miodu i 2 octu na szklankę wody) błyskawicznie dostarcza organizmowi świetnie przyswajalnych minerałów, które doskonale wpływają na pracę wszystkich naszych narządów. Pobudza wydzielanie enzymów trawiennych. Działa regulująco, wzmacnia odporność organizmu, poprawia pamięć i koncentrację oraz automatycznie podnosi nastrój i pobudza nasz umysł. Świetnie działa w momentach spadku koncentracji. Ten napój zawsze dodaje mi energii, kiedy inne rzeczy zawodzą!
 
Warto również pamiętać, że zdrowym i niedocenianym sposobem na podniesienie energii i koncentracji jest… picie CIEPŁEJ, żywej i alkalicznej wody. Przyspiesza ona wydalanie toksyn z organizmu, a to one spowalniają metabolizm, pochłaniając potrzebną nam energię.

Świetnie działa też napar z imbiru i kardamonu.  Zalejmy wrzątkiem kilka plasterków imbiru i dodajmy odrobinę kardamonu a przyrządzimy napój, który nie tylko nas rozgrzeje, ale jeszcze ułatwi trawienie. Mój ulubiony!

Energetyzująco i odżywczo działa również sok z buraka i zakwas buraczany – o tym ostatnim mogliście już czytać tutaj: KLIK!

Burak potrafi zdziałać naprawdę cuda! Wzmacnia naczynia krwionośne, regulując ciśnienie i zapobiegając anemii. Zawiera takie minerały jak: żelazo, wapń, potas, czy magnez. W okresie jesiennym, pobudza nasz umysł i ciało do działania, skutecznie walcząc z sennością, brakiem energii i przewlekłym zmęczeniem. Dodatkowo jest silnym antyutleniaczem chroniącym przed nowotworami, więc warto włączyć go na stałe do naszej diety. Wspomaga oczyszczanie organizmu.

Świeże powietrze działa równe cuda. Nawet krótki, ale szybki spacer lub kilka oddechów w otwartym oknie podczas przerwy w pracy pomoże.

girl-1064659_640

Jak zmóc poświąteczną ociężałość?

 

Świetnie pomożemy sobie przeprowadzając oczyszczanie organizmu z toksyn poprzez jednodniowy dzień warzywny. Jego największą zaletą jest doskonale odciążenie całego ustroju. Organy wewnętrzne mają okazję odpocząć, a oczyszczony organizm wzmacnia się. Świetnie sprawdza się po biesiadach przy suto zastawionym stole jak Wigilijne Świętowanie.

W czasie postu warzywnego pijemy duże ilości wody. Na śniadanie można zjeść np. surówkę z marchewki lub sałatkę z gotowanych warzyw z dodatkiem oliwy. Na obiad barszczyk z buraków a kolacja to może być parowany kalafior z sosem jogurtowym.

Podczas postu organizm intensywnie oczyszcza się ze zbędnych odpadów przemiany materii oraz ze szkodliwych substancji. Substancje te wydalane są przez jelita, nerki, układ oddechowy i skórę. Dlatego w tym czasie następuje wzmożone wydzielanie z organizmu niemiłych zapachów.  Po takim dniu poczujemy ulgę, organizm nam podziękuję za tę chwilę „wytchnienia”

 
Zainteresowały Was się mój sposoby na powrót do dobrego samopoczucia po świętach? Na moim blogu: KLIK! znajdziecie jeszcze mnóstwo innych pomysłów na to, jak w naturalny sposób odtruć swój organizm.

Przez kilka lat łączyła naukę i pracę zawodową ze zdrowym trybem życia, na który składa się u niej odżywianie, intensywny sport i podróże. Udało jej się to zrobić dzięki ogromnej witalności, jaką daje dbanie o swój organizm. Na swym blogu pokazuje, jak jak pielęgnować energię i radość z życia. Znajdziecie ją tutaj: http://zielonydetox.superoczyszczanie.pl