17.12
2013

Torby z banerów. Klawo.co?


Dużo się mówi ostatnio o śmieciach i ich segregacji. Coraz większą popularnością cieszy się też upcykling, w ramach którego powstają przedmioty codziennego użytku – wytrzymałe, a jednocześnie modne. Wykorzystanie zużytych banerów reklamowych, dętek rowerowych, czy pasów samochodowych to właśnie pomysł na biznes młodego przedsiębiorcy z Mysłowic.

Głównym założeniem firmy klawo.co nie jest, jak mogłoby się wydawać, zmniejszenie ilości odpadów, tylko nadanie im drugiego życia. I to w taki sposób, aby cieszyły oko, ale i były także wygodne oraz funkcjonalne. Z materiałów traktowanych jak śmieci, czyli często jednokrotnie użytych banerów reklamowych, dziurawych dętek oraz pasów samochodowych, powstają modne i wytrzymałe torby.
-Torby robione są w pojedynczych egzemplarzach. Wykorzystywane do nich banery mają unikatowy nadruk. Ponadto każda część jest wykrajana tak, aby nadać całości ciekawy wygląd – mówi Artur Główka, założyciel firmy Klawo.co. Warto również zaznaczyć, że są przez niego robione ręcznie.
Torby powstają z wycofanych już z użycia banerów reklamowych. Przed użyciem są specjalnie oczyszczane. A następnie wykrajane według określonego wzoru. Pasy samochodowe służą jako pasy nośne, a dętki rowerowe wykorzystywane są do wykończeń.
-Dużą zaletą produktów jest ich trwałość. Banery, choć już nieaktualne, nadal zachowują swoje właściwości, między innymi są nieprzemakalne, czy bardzo wytrzymałe. – dodaje Główka.
Banerowe torby można kupić w sklepie internetowym na stronie klawo.co. Obecnie w sprzedaży są tak zwane „epy”, czyli po śląsku „torba” – nazwa związana z miejscem pochodzenia właściciela firmy. W przygotowaniu są również nerki, torby na ramię oraz torby na laptopy.
Firma powstała jako start-up w ramach Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Katowicach. Właściciel Klawo.co jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i mieszkańcem Mysłowic.

Torby z banerów. Klawo.co?, 5.0 out of 5 based on 3 ratings