26.11
2014

Drzewa zamiast billboardów. Pierwsze europejskie miasto bez reklam


Władze francuskiego miasta Grenoble mają dość wielkoformatowych reklam w przestrzeni miejskiej. Na skutek skarg mieszkańców urzędnicy podjęli decyzję o rezygnacji z umieszczania reklam na zewnętrznych billboardach, słupach i tablicach. W mieście pozostaną jedynie reklamy na przystankach autobusowych.

Pano_Grenoble

Uchwała wchodzi w życie już od stycznia 2015, ponieważ z końcem roku wygasa umowa miasta z firmą dostarczającą reklamy. W ciągu kilku miesięcy z krajobrazu znikną reklamy outdoorowe, takich punktów jest ponad 300. W zamian miasto zyska 50 drzew, które zostaną posadzone w miejsce billboardów.

W ten sposób Grenoble stanie się pierwszym miastem w Europie bez reklam. Czy za tym przykładem pójdą inni? Miejmy nadzieję, że tak – czas uwolnić przestrzeń od wszechobecnych komercyjnych ofert. Czas na zieleń!

Źródło: www.telegraph.co.uk

Zdjęcie: “Pano Grenoble” autorstwa MilkyPraca własna. Licencja Public domain na podstawie Wikimedia Commons.