UlicaEkologiczna.pl
FashionLifestylePrzyjazne środowisku

Insta celebryci promuję etyczną modę

 

Czy instagramowi celebryci promują ekologiczną i etyczną modę? Wszyscy chcą być eko, rośnie więc popularność „slow fashion”. Przyglądamy się, w jaki sposób sławni influencerzy podejmują tematykę zrównoważonego rozwoju.

Łączenie konsumpcjonizmu z ekologią wydaje się próbą ożenienia ognia z wodą. Jednak w tym szaleństwie jest metoda. Coraz więcej znanych osób chce łączyć troskę o przyszłość naszej planety z dbałością o własny styl. Środkiem do osiągnięcia złotego środka jest etyczna moda. Coraz częściej celebryci wybierają odzież mniejszych producentów, którzy podkreślają zaangażowanie w promowanie zrównoważonego rozwoju. Tą drogą idą nie tylko maleńkie firmy, ale również kolejne większe marki. Wśród nich jest np. Patagonia. Etyczna moda, znana inaczej jako „slow fashion”, to działanie z szacunkiem dla środowiska. Producenci ograniczają negatywne konsekwencje procesu wytwarzania odzieży dla ekosystemu oraz miejscowych społeczności. Ideą „slow fashion” jest oczywiście produkcja bez zanieczyszczeń, wyzysku, wycinania lasów i eksploatacji nieletnich. Takie podejście chce wspierać coraz więcej celebrytów. Szum wokół zjawiska „etycznej mody” wyszedł już dawno poza największe stolice mody, jak Nowy Jork i Londyn.

Zrównoważony rozwój na Instagramie?

Ponad 8 milionów postów na Instagramie ma hasztag #sustainablefashion. Kolejne 8 milionów należy do hasztagu #slowfashion. Popularność zjawiska widać nawet w Polsce, gdzie użytkownicy Google wpisują w wyszukiwarkę slow fashion aż 1300 razy miesięcznie. Dokładną analizę zjawiska etycznej mody na Instagramie znajdziecie tutaj. Wśród osób zaangażowanych w promocję zrównoważonego rozwoju i etycznej mody są takie gwiazdy, jak Natalie Portman, Emma Watson, Pierce Brosnan, Leonardo di Caprio i Serena Williams. Jeżeli chodzi o influencerów to ich liczba rośnie, natomiast „slow fashion” promują raczej postaci z mniejszą liczbą obserwujących niż najwięksi celebryci. To najczęściej dietetycy, trenerzy, modelki i artyści. W Polsce najpopularniejszą spośród świadomych ekologicznie influencerek jest Daria Dąbrowska. Trzeba przyznać, że rosnący w siłę głos modowego środowiska widać po reakcji marek odzieżowych. Patagonia używa tylko organicznej bawełny. Podobnego wyboru dokonały takie marki, jak Sézane i KOKOWorld. Pierwsza postawiła na zrównoważoną produkcję z naturalnych materiałów, a druga na recycling.

Drugie życie dla Twojej szafy

Metod zmniejszenia negatywnego wpływu wytwarzania odzieży na środowisko jest bardzo wiele. Popularne, wartościowe inicjatywy to m.in. próba ograniczenia zużycia wody w produkcji, ekologiczne opakowania i barwienie tkanin bez ryzyka zanieczyszczeń. Wraz z dbałością o środowiska idzie troska o najuboższych i walka z wyzyskiem. To nie koniec. Wśród promowanych postaw jest również wyższość jakości nad ilością i dawanie odzieży drugiego życia. Etyczna moda ma szansę pomóc światu w walce z problemem rosnącej góry śmieci.

Żródło: Peak Ace AG

Wybór redakcji