UlicaEkologiczna.pl
Zdrowy tryb życia

Pij mleko, będziesz wiedział

Szwedzki koncert spożywczy Skånemejeriers znalazł sposób na to, jak walczyć z rynkowymi konkurentami-gigantami. Swój największy atut uczynił z…

… lokalności. Skånemejeriers, producent mleka i przetworów mlecznych, w porównaniu z wielkimi graczami na rynku to niemalże małe, lokalne przedsiębiorstwo. Ponieważ firma koncentrowała swoją działalność w niewielkim okręgu Scania na południu Szwecji, do niedawna nie musiała zamartwiać się walką o przetrwanie na tym niewielkim geograficznie rynku. Jednak kilka lat temu silniejsi gracze zainteresowali się też Scanią, a ich agresywna polityka cenowa nie pozostawiała raczej złudzeń, że na sklepowych półkach jest tyle samo miejsca dla wszystkich.
Jednak Skånemejeriers nie poddało się, wręcz przeciwnie – postanowiło działać wykorzystując swój teoretycznie najsłabszy punkt – lokalny charakter. Firma zleciła stworzenie specjalnej aplikacji na iPhone’a, która w oparciu o kody numeryczne na opakowaniach mleka jest w stanie podać dokładną informację na temat daty zapakowania mleka i tego, z jakiego gospodarstwa pochodzi. To nie koniec – każdy gospodarz ma swój profil ze zdjęciem i podstawowymi danymi. Wysyłając e-mail na specjalne firmowe konto, można np. przekazać podziękowania wybranemu hodowcy.

Nawet jeśli szwedzki pomysł nie jest całkiem nowy i wpisuje się w mający już kilka lat trend ruchu locavores (zwolenników zdrowego trybu życia, lokalnych produktów i ochrony środowiska), to i tak zasługuje na nasze uznanie. A Wy co o tym myślicie?

Źródło: Marketing przy Kawie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wybór redakcji